Finalista Metropolitan National Council i konkursu Operalia w 2019, którego debiut profesjonalny w USA miał miejsce w New York City Opera w tytułowej roli w „Il Pigmalione” Donizettiego. Jego najbliższe plany obejmują debiut w berlińskiej Staatsoper, w partii Księcia w „Rigoletcie”, w Metropolitan Opera i Covent Garden oraz w roli Tamina w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
Piotr Buszewski zadebiutował jako Książę w „Rigoletcie”na Wolftrap Festival, Leandre w „Doktorze mimo woli” Gounoda w Bostonie, „Te deum” Berlioza w Memphis Symphony, Nemorino w „Napoju miłosnym” w nowej inscenizacji Rolando Villazóna w Operze Lipskiej, w „Rigoletcie” w Florida Grand Opera, Rinuccio w „Giannim Schicchim” w San Diego Opera, w „Il cappello di paglia di Firenze” Nino Roty w Opera Graz, Tybalt w „Romeo i Julii” Gounoda w Atlanta Opera oraz Kamil de Rossillon w „Wesołej wdówce” w Hong Kongu.
Buszewski zakończył ostatnio rezydencję w Academy of Vocal Arts w Filadelfii, gdzie dał się zapamiętać ze wspaniałych występów jako Edgar w „Łucji z Lammermooru”, Książę w „Rusałce” i Ferrando „Così fan tutte”. Latem 2017 zaśpiewał partię Ernesta w „Don Pasquale” w Brevard Music Center. Przedtem zadebiutował jako Nemorino podczas Oberlin in Italy, i Rinuccio na Trentino Music Festival.
Przed kształceniem się w AVA, śpiewak uczył się w Juilliard School of Music u dr. Roberta C. White’a oraz w Opera Studio Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie pod kierunkiem Renaty Scotto i na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina. Ostatnio występował w roli Tinca w „Płaszczu” Pucciniego i jako Flaminio w „L’amore dei tre re” Italo Montemezziego w Academy of Vocal Arts.
W 2019 roku Buszewski otrzymał pierwszą nagrodę na Loren Zachary Competition, trzy nagrody na 10. Konkursie Moniuszkowskim, w tym nagrodę publiczności, znalazł się w gronie krajowych finalistów Metropolitan Opera National Council Auditions. Wcześniej otrzymał trzecią nagrodę na Zinka Milanov International Voice Competition, oraz nagrodę specjalną Otto Edelmann Voice Competition. W 2015 roku zdobył drugą nagrodę na Marcella Sembrich International Voice Competition oraz na Hal Leonard Voice Competition. Brał udział w kursach mistrzowskich u Renaty Scotto, Deborah Voigt, Tito Capobianco i Christophera Macatsorisa.
Pan prof. Piotr Gliński – Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Partner Główny
Sponsor główny
Sponsorzy
Partnerzy
Patroni medialni
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu "Muzyka", realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.
Zobacz archiwalne strony internetowe Festiwalu im. Jana Kiepury
This will close in 20 seconds
Aktualizacja treści na stronie: daniel@dudka.com.pl