Meksykański baryton, uznany młody i wszechstronny artysta o wybitnych umiejętnościach aktorskich i wspaniałym jasnym głosie.
Niedawno zadebiutował podczas 68-mej edycji festiwalu Wexford Festival Opera w Irlandii, gdzie zaśpiewał partię Mustafy w operze „Adina” G. Rossiniego, a także wystąpił w roli Camilla w światowej premierze „La Cucina” Andrew Synnotta.
W minionym sezonie po raz drugi wystąpił gościnnie w ramach festiwalu Wildbad Belcanto Opera Festival, wykonując z tej okazji partie w trzech różnych produkcjach: Aliprando w „Matilde di Shabran”, Barona Macacco w I Tre Gobbi oraz Albertone w „Romilda e Costanza”.
W Pampelunie, w Hiszpanii, wyśpiewał partię Belcore w „L’Elisir d’Amore” wraz z Fundación Baluarte i AGAO, z towarzyszeniem Orquesta Sinfónica de Navarra pod batutą Matteo Beltramiego. Zadebiutował również w Niemczech w Badisches Staatstheater Karlsruhe, gdzie wystąpił w roli Il Conte w Le Nozze di Figaro wraz z orkiestrą Badische Staatskapelle pod dyrekcją Joany Mallwitz.
W roku 2018 zadebiutował na festiwalu operowym bel canto Rossini in Wildbad, wykonując partie Buralicchio w „L’Equivoco Stravagante” z udziałem José Miguela Péreza-Sierry oraz Gran Sacerdote w operze „Zelmira” pod batutą Maestro Gianluigiego Gelmettiego.
W latach 2015-2017 był artystą rezydentem w studio operowym Opéra National du Rhin w Strasbourgu, gdzie występował w takich partiach jak Le Marchand Ambulant/Nain Pic w „Blanche-Neige”, Der Zweiter Nazarener w „Salome”, pod dyrekcją Maestro Constantina Trinksa, a także Bruschino Padre w „Il Signor Bruschino”, z udziałem Orchestre Symphonique de Mulhouse. Ponadto wystąpił w roli Figara w „Il Barbiere di Siviglia” (Paisiello), Le Fou w nowej produkcji opery „Cendrillon” pod dyrekcją Marie-Eve Signeyrole, Il Gran Sacerdote w „Idomeneo” pod batutą Sergio Alaponta, jako Slook w La „Cambiale di Matrimonio” pod dyrekcją Antonino Foglianiego, a także jako jeden z posłów flandryjskich (Deputati Fiamminghi) w nowej produkcji Don Carlo Roberta Carsena, z udziałem Orchestre Philharmonique de Strasbourg pod batutą Daniele Callegari.
W Meksyku Emmanuel wystąpił w roli Belcore’a w „L’Elisir d’Amore”, Figara w „Il Barbiere di Siviglia” (Rossini), Sharpless w „Madama Butterfly”, wraz z Tijuana Opera Company, a także Don Parmenione w „L’Ocassione fa il ladro” oraz Germano w „La Scala di Seta” z towarzyszeniem ProOpera.
Wśród najważniejszych występów amerykańskich znalazły się partie takie jak Ping w „Turandot” i Manuel w „La Vida Breve” z towarzyszeniem West Bay Opera, Książę Yamadori w „Madama Butterfly” wraz z Livermore Valley Opera, Jowisz w „Orphée aux enfers”, a także tytułowy Schicchi w „Gianni Schicchi” u boku San Francisco Conservatory of Music Orchestra.
Najważniejsze występy koncertowe Emmanuela Franco obejmują utwory takie jak „Lieder eines fahrenden Gesellen”, wraz z OFECH Philarmonic Orchestra, Carmina Burana z udziałem San Francisco Conservatory Orchestra pod dyrekcją Vance’a George’a, „Misa Tango” Luisa Bakalova, a także „Requiem” i „Msza koronacyjna” W. A. Mozarta, z udziałem Orquesta de Baja California.
Emmanuel Franco urodził się w Tijuanie w Meksyku. Stopień licencjata w muzyce wokalnej uzyskał w Konserwatorium Muzycznym w San Francisco, a tytuł magistra sztuki operowej otrzymał w Niderlandzkiej Narodowej Akademii Operowej.
Był uczestnikiem programu na rzecz młodych artystów Domingo-Embil SIVAM (Sociedad Internacional de Valores de Arte mexicano) w mieście Meksyk, a także jednym z finalistów światowego ćwierćfinału konkursu OPERALIA im. Placido Domingo w 2016 roku w Guadalajara, w Meksyku.