W 2006 roku ukończył wydział wokalny Kijowskiego Instytutu Muzycznego im. Gliera, a w 2011 roku Ukraińską Narodową Akademię Muzyczną w Kijowie w klasie śpiewu.
W 2004 roku objął stanowisko dyrygenta chóru cerkiewnego przy Cerkwi św. Jana Chrzciciela w Kijowie, a w latach 2012–2013 pełnił funkcję dyrygenta chóru cerkiewnego przy Cerkwi św. Andrzeja w Kijowie.
Od 2013 roku związany jest z Kijowską Orkiestrą Symfoniczną i Chórem, z którymi koncertował jako solista i członek chóru, m.in. w USA oraz Kanadzie.
W 2014 roku założył festiwal w Kijowie A Capella Fest, gdzie funkcję dyrektora artystycznego pełni do dnia dzisiejszego. W 2016 roku jako solista Young Opera Company wystąpił w roli Bartolo we włoskiej produkcji, pierwotnej wersji opery G. Rossiniego Cyrulik sewilski. Od 2017 roku jest solistą Kijowskiego Narodowego Teatru Operetki, w którym kreował operowe role takie jak: Bartolo w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, Leporello w Don Giovannim W.A. Mozarta, Colla w Bastien i Bastienne W.A. Mozarta, Annibale w Il campanello G. Donizettiego, Dyrektor Teatru w operetce Bayadera I. Kalmana, jak również role musicalowe m.in. Larch w broadwayowskim musicalu Rodzina Addamsów A. Lippy, Max Detweiler w Dźwięki muzyki R. Rodgersa i O. Hammersteina II, John Silver w Wyspa skarbów W. Bistryakowa, Policjant w Skrzypku na dachu J. Bocka, Jones w Żydowskim szczęściu I. Poklada, Książę Burgundii w The White Crow G. Tatarczenko i J. Ribczyńskiego, Detektyw w Portret Doriana Graya V. Matyasha.
Brał również udział w spektaklach dla dzieci autorstwa T. Zilinskiej: w Hiszpańskich opowieściach jako Jose oraz w Rytmach Afryki jako Tadin.
W 2022 roku artysta wystąpił w roli Imama w pierwszej w Europie produkcji ukraińskiej opery Zaporożec za Dunajem S. Hulaka-Artemowskiego w reżyserii Michała Znanieckiego (projekt Fundacji Polsat i Narodowego Instytutu Muzyki I Tańca w Warszawa). Ponadto w swoim dorobku posiada nagranie płyty CD z Liturgią nr 2 Lesi Dychko oraz nagrania live z koncertów z muzyką sakralną.
Obecnie Ihor Tykhonov jest artystą chóru Filharmonii Krakowskiej.
fot. Anatolij Fedortsiv