Centrum Kultury w Krynicy-Zdroju ogłasza KONKURS na projekt graficzny plakatu 55 Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju!

Regulamin konkursu na stronie: ckkrynica.pl


Kwartet instrumentalny - kwartet

Kwartet instrumentalny

Japonia budzi w Polakach zainteresowanie z wielu powodów. Są nimi silna pozycja ekonomiczna czy wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, ale także bogata, rozbudzająca naszą wyobraźnię tradycja i kultura, kojarzona najczęściej dzięki filmom z postaciami gejszy i samuraja. Ostatnio, kultura popularna, będąca szczególnie dobrze znana szerokim kręgom odbiorców w Polsce i na świecie w postaci japońskiego komiksu (mangi), filmów animowanych (anime) czy japońskiej muzyki popularnej (J-pop), stanowi główny bodziec do zainteresowania się krajem kwitnącej wiśni.

Tradycyjna muzyka japońska jest obecna w przestrzeni codziennego życia społecznego, rozbrzmiewa podczas wielu lokalnych świąt zwanych matsuri, czy w pobliżu licznych świątyń. Podobnie zadomowiona jest w Japonii, przybyła z Zachodu muzyka klasyczna. Próby orkiestr słychać nie tylko wokół placówek muzycznych, ale także w sąsiedztwie szkół podstawowych, średnich i na uniwersytetach.

Troje muzyków japońskich, którzy od wielu lat mieszkają w Polsce, postanowiło wspólnie zacząć występować. Chcą przez muzykę wyrazić uczucia, jakimi darzą swoją ojczyznę – Japonię oraz Polskę – kraj, w którym zdecydowali się zamieszkać. Powstałą formację muzyczną uzupełnia bardzo uzdolniony muzycznie Rio – Japończyk urodzony w Warszawie, który aktualnie ma 12 lat.

Zespół w swoim repertuarze prezentuje tradycyjną muzykę japońską oraz znane utwory europejskie, w tym również polskie. Zadebiutowali w 2018 roku na koncercie charytatywnym w Otwocku, następnie zagrali z okazji czterdziestolecia Szkoły Japońskiej w Warszawie oraz w Domu Kultury „Kolorowa” w Warszawie. W tym roku obchodzona była 100. rocznica nawiązania stosunków dyplomatycznych między Japonią i Polską. Z tej okazji 29 czerwca wystąpili na uroczystym koncercie w siedzibie Symfonii Varsovii w Warszawie upamiętniające to wydarzenie.

Ayako Ozaki-Multarzyńska – skrzypce

Urodziła się w Osace w Japonii. Naukę na skrzypcach rozpoczęła w wieku 4 lat. Ukończyła studia muzyczne w klasie skrzypiec na Uniwersytecie Soai w Osace w klasie prof. Chieko Sogabe. W roku 2000 przyjechała do Polski na staż podyplomowy na Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Krzysztofa Jakowicza. W tym czasie często występowała w Polsce. Została zaproszona m.in. na Festiwal Muzyki Kameralnej „Muzyczne Lato” w Sokolnikach, wystąpiła podczas cyklu „Japoński październik” w Muzeum – Pałacu w Wilanowie, oraz w Europejskim Centrum Artystycznym im. Fryderyka Chopina w Sannikach.

Wielokrotnie występowała w Japonii, najczęściej z zespołem kameralnym Ensamble Color. Występowała m.in w Osace, Fukui, Kioto i Narze z repertuarem klasycznym, wykonując m.in. Septet Es-dur op. 20 Ludwiga van Beethovena. W latach 2003-2006 była asystentką w rodzimej uczelni Soai w Osace. W tym samym czasie również współpracowała ze szkołą muzyki Yamaha, gdzie uczyła grać na skrzypcach. Obecnie uczy muzyki w Szkole Japońskiej przy Ambasadzie Japonii w Warszawie.

Tomomasa Ueyama – puzon

Urodził się w Hyogo w Japonii. Rozpoczął nauką gry na puzonie w wieku 11 lat w szkolnej orkiestrze instrumentów dętych. Studiował na Uniwersytecie Soai w Osace w klasie prof. Shinichi Go. W roku 1987 przyjechał do Polski na staż podyplomowy w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Romana Siwka, który ukończył z oceną celującą. Już w czasie studiów występował wielokrotnie na koncertach jako solista. Jest laureatem II nagrody Konkursu Zespołów Kameralnych w Bydgoszczy w roku 1989. Swoje umiejętności doskonalił również pod kierunkiem Ardasha Marderosiana oraz Branimira Slokara. Specjalizuje się w grze na puzonie tenorowym i altowym, na trąbce basowej oraz na euphonium. Współpracuje z wieloma orkiestrami takimi jak: Polska Orkiestra Radiowa, Sinfonia Varsovia, Filharmonia Narodowa i Warszawska Opera Kameralna. Obecnie pracuje jako solista w orkiestrze Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie.

Mamiko Ueyama – fortepian

Mamiko Ueyama pochodzi z Osaki w Japonii. Jest laureatką wielu konkursów muzycznych. Mieszka w Polsce od końca lat 90-tych, odbyła staż podyplomowy w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Doskonaliła swój warsztat pod kierunkiem wielu wybitnych profesorów: K. Katada, S. Ueda, J. Romaniuka, R. Sanjinez, K. Kennera i T. Szebanowej. Ma na swoim koncie kilkadziesiąt koncertów solowych, zagrała m. in. podczas Puławskiego Festiwalu „Wszystkie Strony Świata”, a także na Międzynarodowym Festiwalu „Podlaska Oktawa Kultur” w Białymstoku. Wystąpiła z Recitalem Chopinowskim w Pałacu Potockich w Radzyniu Podlaskim, Sannikach oraz w willi Atma w Zakopanem, gdzie zaprezentowała wybór Preludiów Karola Szymanowskiego w trakcie „Marcowych Wieczorów Kameralnych”. Posiada bardzo szeroki repertuar sięgający od Bacha, przez Mozarta, Beethovena, Chopina, Schumanna, Rachmaninowa, aż po klasyków XX wieku. Obecnie występuje jako solistka w „The best of CHOPIN Live CONCERTS” w Pałacu Dziekana na Starym Mieście w Warszawie.

Rio Ueyama – fortepian

Urodził się w 2007 roku w Polsce. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 4 lat. Jest laureatem wielu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów pianistycznych m.in. Międzynarodowego Festiwalu Młodych Pianistów w Głubczycach (Grand Prix i I Miejsce w 2017 roku), Jubileuszowego Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. F. Chopina dla Dzieci i Młodzieży w Szafarni (II Nagroda, Nagroda Fundacji Chopin w Ogrodzie Sztuk oraz Nagroda NIFC w 2017 roku), Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im.Tadeusza Szeligowskiego w Poznaniu (I Nagroda w 2017 roku), Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego pod patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Koninie (I Miejsce oraz nagroda za najlepsze wykonanie utworu J. S. Bacha w 2018) oraz Konkursu Pianistycznego im. Haliny Czerny-Stefańskiej i Ludwika Stefańskiego w Płocku (I Miejsce w 2018 roku). Występował w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego (z Polską Orkiestrą Radiową pod batutą Michała Klauzy wykonał Koncert fortepianowy D-dur J. Haydna) oraz w Filharmonii Narodowej (jako solista i kameralista). Był stypendystą Centrum Edukacji Artystycznej. Uczył się w klasie fortepianu prof. Marzeny Jasińskiej-Siudzińskiej oraz prof. dr hab. Anny Stempin-Jasnowskiej w Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I st. im. Emila Młynarskiego w Warszawie. Obecnie jest uczniem w Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Zenona Brzewskiego w Warszawie pod kierunkiem prof. Iriny Rumiancewej-Dabrowski.

Wydarzenia z udziałem: Kwartet instrumentalny - kwartet

2021-08-12 15:00:00

KONCERT „PRZEBOJE MUZYKI KLASYCZNEJ NA CZTERY INSTRUMENTY”

Zespół zaprezentuje na koncercie w Sali Balowej Starego Domu Zdrojowego w Krynicy-Zdroju utwory polskich i zagranicznych kompozytorów. W programie znajdują się dzieła Goergesa Bizeta, Fryderyka Chopina, Piotra Czajkowskiego, Henryka Wieniawskiego, Nikołaja Rimskiego-Korsakowa, Vittoria Montieg.

Czytaj więcej


Organizatorzy

Partner główny

Patronat honorowy

„Patronat Honorowy: Witold Kozłowski – Marszałek Województwa Małopolskiego”

Sponsorzy

Partnerzy

Partnerem 54. Festiwalu im. Jana Kiepury jest Naturalna Woda Mineralna Kryniczanka

Patroni medialni


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego