Slide
Slide

13.08. Dzień II

Slide

14.08. Dzień III

Slide

15.08. Dzień IV

Slide
Slide

17.08. Dzień VI

Slide

18.08. Dzień VII

Slide

19.08. Dzień VIII

previous arrow
next arrow

Małgorzata Długosz - sopran

Małgorzata Długosz - sopran

Małgorzata Długosz - sopran

Ukończyła Wydział Wokalno – Aktorski Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. H. Romanowskiej oraz doskonaliła swój warsztat na kursach oratoryjno – kantatowych u pani Adele Stolte w ramach Festiwalu „Wratislavia Cantans” we Wrocławiu. Równolegle z kształceniem głosu studiowała pedagogikę wokalną na Wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w   Łodzi.

Zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego  partią pani Rossignol w operze „Dyrektor teatru”  W.A.Mozarta, w przedstawieniu łódzkiej AM.

Jeszcze w czasie studiów związała się na dwa sezony z Warszawską Operą Kameralną ( Królowa nocy – „Czarodziejki flet” ). Kolejne sezony, to współpraca z Operą Bałtycką w Gdańsku ( partia Małgosi w operze „Jaś i Małgosia” E. Humperdinck ) i z Teatrem Wielkim w Poznaniu ( Rozyna – „Cyrulik sewilski” G Rossini) .

Zaangażowana do Teatru Muzycznego ROMA w Warszawie, kierowanego przez Bogusława Kaczyńskiego zadebiutowała w repertuarze operetkowym partią Arseny w „Baronie cygańskim” J. Straussa a w kolejnych latach na tej scenie powiększa swój repertuar o kolejne role m. in.:  Adela  w „Zemście nietoperza”

  1. Straussa, Joanna – „Błękitny zamek” R. Czubatego, Księżna – „Ptasznik z Tyrolu”
  2. Zellera, Stasi –„Księżniczka czardasza” E. Kalmana, Hanna w „Wesołej wdówce”
  3. Lehara (podczas premiery rozentuzjazmowana publiczność zmusza ją do bisowania słynnej „Pieśni o Willi”!), a także role operowe: Frasquita w „Carmen” G. Bizeta, I Dama i  Papagena w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta.

Swój repertuar poszerzyła współpracując przez wiele lat z Gliwickim Teatrem Muzycznym o partie: Sylwia w „Księżniczce czardasza” E. Kalmana , Rosalinda  w „Zemście nietoperza” J. Straussa, Liza w „Krainie uśmiechu” F. Lehara, tytułowa hrabina Marica w operetce  „Hrabina Marica”  E. Kalmana,  księżniczka Laya w „Kwiecie Hawaii” P. Abrahama, Micaela w operze „Carmen” J. Bizeta,  tytułowa partia Anny Kareniny w adaptacji teatralnej  powieści L. Tołstoja do muzyki M. Zaryckiego.

W Operze Nova w Bydgoszczy śpiewała przez wiele sezonów partię Lizy – Kraina uśmiechu F. Lehara i tytułową hrabinę Maricę w operetce E. Kalmana „Hrabina Marica”,

w Operze Krakowskiej kreowała Rozalindę w „Zemście nietoperza” J. Straussa.

W Teatrze Muzycznym w Łodzi wykonywała partię Silwy w operetce „Księżniczka czardasza” oraz tytułową partię księżnej Gerolstein w operetce J. Offenbacha „Wielka Księżna Gerolstein”.

Długosz udziela się również jako śpiewaczka estradowa: Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy, Festiwal im. Krystyny Jamroz w Busku–Zdroju, Festiwal Muzyki Wiedeńskiej w Jeleniej Górze, Muzyczny Festiwal w Łańcucie, Podlaskie Spotkania z Arią, Festiwal im. Adama Didura w Sanoku, Muzyka w Sandomierzu, Dni Sztuki Reszel*Spotkania Polsko-Niemieckie, Grudziądzkie Spotkania Operowe, Festiwal Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie, Festiwal Kompozytorów Polskich w Bielsku–Białej, Festiwal Muzyczny w Mielcu, Europejski Festiwal Muzyczny „Gloria” w Białymstoku, Festiwal im. Bogusława Kaczyńskiego w Białej Podlaskiej.

W jej szerokim repertuarze koncertowym, obok arii operowych, operetkowych, musicalowych, pieśni i piosenek znajdują się również oratoria i kantaty m. in.: J.S. Bacha „Magnificat”, kantata solowa BWV 202 „Weichet nur, betrubte Schatten”, J.F.Haendla oratoria – „Mesjasz” i „Dixit Dominus”, G.Haydna „Stworzenie świata”, W.A.Mozarta  Msza Koronacyjna C-dur i motet „Exultate Jubilate”, „Stabat Mater” –  G.B.Pergolesiego, G.Rossiniego i K.Szymanowskiego.

Dla uczczenia „Roku Jana Sebastiana Bacha” (2000) współtworzyła trio barokowe w składzie sopran, flet i klawesyn, wykonując Koncerty Muzyki Dawnej.

Brała udział koncertach telewizyjnych : w prapremierowym wykonaniu „Messa degli Angeli” Ch. Heimermanna, skomponowanej i wykonanej specjalnie z okazji 80-tych urodzin papieża Jana Pawła II w Rzymie, „Stabat Mater” K. Szymanowskiego w Bielsku-Białej, „Wielka sława to żart” w Warszawie, „Tu gdzie śpiewał Jan Kiepura” w Krynicy, „Gala operowo-operetkowa” w Łańcucie oraz programach telewizyjnych : ”Wiolinem i basem” L. Kydryńskiego, „MDM po godzinach” W. Manna i K. Materny,.

Jej głos doceniony został również w polskim dubbingu : Księżniczka Aurora ( teksty i piosenki ) w filmie W. Disney’a  „Śpiąca królewna”,  „Pinokio”

i telewizyjna „Myszka Miki”.

Za partię Micaeli w operze „Carmen” J. Bizeta, zaśpiewanej w Ruinach Teatru Miejskiego w Gliwicach otrzymała nominację do Złotej Maski (2007). Opera „Carmen” została zarejestrowana na DVD.

W 2009 odznaczona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego medalem „Zasłużony dla kultury polskiej”.

Związek Artystów Scen Polskich przyznał M. Długosz w roku 2003 Dyplom Uznania za wybitne osiągnięcia w sztuce wokalno-aktorskiej na Scenach Teatrów Muzyczno-Operetkowych i za całokształt pracy artystycznej, a w 2012 roku uhonorował najwyższą nagrodą ZASP – statuetką Ariona.

W 2009 odznaczona przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego medalem „Zasłużony dla kultury polskiej” a w roku 2017  Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

 

 

 

56. Festiwal im. Jana Kiepury. Krynica-Zdrój 2023 > Małgorzata Długosz – sopran

Organizator

Miasto Gospodarz

Patronat honorowy

Pan prof. Piotr Gliński – Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Partner Główny

Sponsor główny

Sponsorzy

Partnerzy

Patroni medialni


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu "Muzyka", realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.


Zobacz archiwalne strony internetowe Festiwalu im. Jana Kiepury

Aktualizacja treści na stronie: daniel@dudka.com.pl