Slide
Slide

13.08. Dzień II

Slide

14.08. Dzień III

Slide

15.08. Dzień IV

Slide
Slide

17.08. Dzień VI

Slide

18.08. Dzień VII

Slide

19.08. Dzień VIII

previous arrow
next arrow

Najpiękniejsze walce świata usłyszeli goście koncertów popołudniowych piątego dnia Festiwalu. W środę w Muszli Koncertowej wystąpili Daniil Krylovich (saksofon sopranowy), Lidia Siwiec (saksofon altowy), Karol Kos (saksofon tenorowy) i Kamil Wilk (saksofon barytonowy), a towarzyszyła im Tatiana Kochanowska grająca na kahonie. Jak zawsze, spotkania poprowadził muzyczny erudyta i mistrz słowa Jacek Woleński.

Najpiękniejsze walce świata usłyszeli goście koncertów popołudniowych piątego dnia Festiwalu. W środę w Muszli Koncertowej wystąpili Daniil Krylovich (saksofon sopranowy), Lidia Siwiec (saksofon altowy), Karol Kos (saksofon tenorowy) i Kamil Wilk (saksofon barytonowy), a towarzyszyła im Tatiana Kochanowska grająca na kahonie. Jak zawsze, spotkania poprowadził muzyczny erudyta i mistrz słowa Jacek Woleński.

Najpiękniejsze walce świata usłyszeli goście koncertów popołudniowych piątego dnia Festiwalu. W środę w Muszli Koncertowej wystąpili Daniil Krylovich (saksofon sopranowy), Lidia Siwiec (saksofon altowy), Karol Kos (saksofon tenorowy) i Kamil Wilk (saksofon barytonowy), a towarzyszyła im Tatiana Kochanowska grająca na kahonie. Jak zawsze, spotkania poprowadził muzyczny erudyta i mistrz słowa Jacek Woleński.

Jazz w stolicy opery i operetki?

Publiczność była na tak! A kwartet saksofonowy zagrał tak ponadczasowe standardy Duke`a Ellingtona, George`a Gershwina, Joe Garlanda, “My Way”, “Bésame Mucho” czy temat z “Różowej Pantery”, że chciało się wołać: Chwilo trwaj!

W środę w Muszli Koncertowej wystąpili Daniil Krylovich (saksofon sopranowy), Lidia Siwiec (saksofon altowy), Karol Kos (saksofon tenorowy) i Kamil Wilk (saksofon barytonowy), a towarzyszyła im Tatiana Kochanowska grająca na kahonie. Jak zawsze, spotkania poprowadził muzyczny erudyta i mistrz słowa Jacek Woleński.

Wieczorem na scenie Pijalni Głównej wicelili się w głowne postaci “Traviaty”: Violettę Valéry, Alfreda Germonta oraz jego ojca, George`a Germonta.

Wcześniej, w samo południe Edyta Piasecka, Paweł Skałuba, Adam Szerszeń oraz Ruben Silva, który wieczorem stanął za dyrygenckim pulpitem byli gośćmi Jerzego Snakowskiego w Spotkaniu z Gwiazdą.

Artyści przybliżyli kulisy pracy nad swoimi postaciami, zdradzili także kilka tajników i smaczków tworzenia insceniazacji operowych i pracy śpiewaka, jak np. co robią, czekając na swoją kolej na scenie? Czy każda inscenizacja jest taka sama? I co sprawia, że “Traviata” jest jedną z najczęściej wystawianych i najchętniej oglądanych oper?

W oczekiwaniu na gwiazdy Jerzy Snakowski miał okazję zachwycić publiczność swoją erudycją dotyczącą świata operowego: życie Verdiego i dzieje “Traviaty” nie mają przed nim żadnych tajemnic, o czym mogli się przekonać dociekliwi uczestnicy Spotkania z Gwiazdą.

Najpiękniejsze walce świata usłyszeli goście 56. Festiwalu im. Jana Kiepury podczas koncertów popołudniowych piątego dnia trwania Festiwalu.

W Sali Balowej Dawnego Domu Zdrojowego kompozycje taneczne wykonała Warsaw Impressione Orchestra. Z muzykami wystąpiła sopranistka Milena Lange. A występ uświetnił duet baletowy Ewa Budny-Orłowska i Karol Garczyński.

Taneczne kompozycje Straussa to punkt obowiązkowy w programie przedstawiającym najpiękniejsze walce, ale to muzyka filmowa budziła największe emocje publiczności Sali Balowej: temat Wojciecha Kilara z filmu Romana Polańskiego “Dziewiąte wrota”, walc z “Ziemi Obiecanej” Andrzeja Wajdy czy niezapomniany walc z “Nocy i dni” – kompozycja Waldemara Kazaneckiego. Prawdziwą furorę zrobiła Milena Lang oscarową piosenką “My Heart Will Go On” z filmu “Titanic” Jamesa Camerona. Ale publiczność gromkimi brawami nagrodziła solistkę zarówno za wykonanie walca Musetty „Quando men vo…” z opery „La Boheme” Pucciniego, jak i piosenki “Pójdę na Stare Miasto” Szpilmana, prezentującej nie tylko różne techniki wokalne, ale także możliwości artystki w różnorodnym repertuarze.

Oklaskom nie było końca także podczas popołudniowego spotkania muzycznego w Starym Domu Zdrojowym.

Najpiękniejsze Walce świata krynickiej publiczności przypadły do gustu tak bardzo, że artyści bisowali.

Miłość i śmierć to nieodłączne tematy niemal każdej opery. “Traviata” pierwotnie miała nosić taki właśnie tytuł – “Miłość i śmierć”.

Osnuta na prawdziwej historii, przedstawionej przez Aleksandra Dumasa w “Damie kameliowej”, która zainspirowała Giuseppe Verdiego do stworzenia “Traviaty”, opowiada o luksusowej paryskiej kurtyzanie. Stając w obliczu śmiertelnej choroby, Violetta Valéry dokonuje najważniejszych życiowych wyborów. Pozbawiona nadziei na wyzdrowienie, postanawia korzystać z życia najpełniej jak to możliwe. Wówczas spotyka na swojej drodze prawdziwą miłość, która odmienia jej spojrzenie na świat.

W inscenizacji Opery Krakowskiej XIX-wieczny kostium zastąpiła scenografia przenosząca widza do współczesnych realiów, w których światła nocnego Paryża mogą być równie dobrze każdym innym miejscem na świecie, gdzie współczesne Violetty Valéry zmagają się z egzystencjalnymi dylematami. To właśnie te dramatyczne wybory i ich okoliczności wydobył na plan pierwszy reżyser inscenizacji, nieżyjący już Krzysztof Nazar, zbliżając operową “Traviatę” do dzisiejszych realizacji spektakli teatru dramatycznego. Minimalistyczna scenografiaa i współczesny kostium podlreśliły również grę aktorską wokalistów – za co także nagradzani byli brawami w trakcie przedstawienia.

Krynicka publiczność długo oklaskiwała artystów Opery Krakowskiej i ich wokalny kunszt: Edytę Piasecką, która wystąpiła w partii Violetty Valéry, Pawła Skałubę – Alfreda Germonta oraz – szczególnie gorąco przyjmując – Adama Szerszenia, który na scenie wcielił się w George`a Germonta, ojca Alfreda.

Nie mogło zabraknąć owacji dla “Libiamo ne’ lieti calici” – najpopularniejszego duetu “Traviaty”, w wykonaniu Alfreda i Violetty, pieśni o radości, zabawie i miłości.

Solistom towarzyszyła Orkiestra, Chór i Balet Opery Krakowskiej, a za dyrygenckim pulpitem stanął Ruben Silva.

Gośćmi koncertu galowego byli Iwona Gibas, Członek Zarządu Województwa Małopolskiego, Monika Gubała dyrektor Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Piotr Ryba, burmistrz Krynicy-Zdrój, Marta Mordarska – radna Województwa Małopolskiego, Irena Weber-Grelecka, przewodnicząca Rady Gminy Krynicy-Zdrój.

Galeria zdjęć

Fot. Mikołaj Bała

56. Festiwal im. Jana Kiepury. Krynica-Zdrój 2023 > Najpiękniejsze walce świata usłyszeli goście koncertów popołudniowych piątego dnia Festiwalu. W środę w Muszli Koncertowej wystąpili Daniil Krylovich (saksofon sopranowy), Lidia Siwiec (saksofon altowy), Karol Kos (saksofon tenorowy) i Kamil Wilk (saksofon barytonowy), a towarzyszyła im Tatiana Kochanowska grająca na kahonie. Jak zawsze, spotkania poprowadził muzyczny erudyta i mistrz słowa Jacek Woleński.

Organizator

Miasto Gospodarz

Patronat honorowy

Pan prof. Piotr Gliński – Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Partner Główny

Sponsor główny

Sponsorzy

Partnerzy

Patroni medialni


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu "Muzyka", realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.


Zobacz archiwalne strony internetowe Festiwalu im. Jana Kiepury

Aktualizacja treści na stronie: daniel@dudka.com.pl