Popularyzatorka muzyki, prelegent na koncertach, współautorka programów radiowych (m.in. Radio Katowice – „O muzyce inaczej”) i telewizyjnych, dziennikarz, autor koncertów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży, a jednocześnie aktywny twórca kultury muzycznej w kraju, kierownik Biura Koncertowego Filharmonii Śląskiej w Katowicach.
Od dziecka wychowywała się w domu pełnym muzyki, gdyż matka – Stanisława Marciniak-Gowarzewska – była czołową solistą Opery Śląskiej w Bytomiu i profesorem śpiewu w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Wydziału Wokalno-Aktorskiego, ukończonego w 1998 roku. Zadebiutowała w tym samym roku w Operze Śląskiej w Bytomiu, w roli Magdaleny w „Rigoletto” G. Verdiego, następnie współpracowała z tym teatrem. W kolejnych latach wykonywała również repertuar oratoryjno-kantatowy, współpracując m.in. z: Filharmonią Śląską, Śląską Orkiestrą Kameralną, Zespołem Camerata Impuls, Filharmonią Sudecką, Filharmonią Opolską, Teatrem Ziemi Rybnickiej.
Jeszcze jako studentka rozpoczęła pracę jako dziennikarz: Telewizja Katowice, Super Expres, Trybuna Śląska, Dziennik Zachodni. Współpracowała również z periodykami specjalistycznymi, poświęconymi muzyce (m.in. „Twoja Muza”, Ruch Muzyczny”). Pisała także teksty do programów Opery Śląskiej i Gliwickiego Teatru Muzycznego, a od 2010 roku redaguje dwumiesięcznik Opery Śląskiej „Opera Cafe”, którego jest pomysłodawcą.
Podczas studiów rozpoczęła również pracę jako prelegent, początkowo w Instytucji Promocji i Upowszechniania Muzyki „Silesia” w Katowicach, z czasem zaczęła być zapraszana przez czołowe instytucje kultury i festiwale: Opera Śląska (Bytom), Centrum Kultury Miasto Ogrodów (Katowice), Filharmonia Częstochowska (Częstochowa), Filharmonia Podkarpacka (Rzeszów), Filharmonia Zabrzańska (Zabrze), Filharmonia Bałtycka (Gdańsk), Centrum Kultury Sokół (Nowy Sącz),Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju, Festiwal „Bravo Maestro” w Centrum Paderewskiego w Kąśnej Dolnej, Mikołowskie Dni Muzyki, Festiwal Muzyki Sakralnej Gaude Mater (Częstochowa),. W 2009 roku rozpoczęła pracę w Filharmonii Śląskiej im. H. M. Góreckiego, jako samodzielny specjalista ds. edukacji, reorganizując działania cyklu „Młoda Filharmonia” (koncerty symfoniczne dla dzieci i młodzieży), tworząc i koordynując od podstaw nowe programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży. W 2016 roku została kierownikiem Biura Koncertowego Filharmonii Śląskiej. Jest też koordynatorem Międzynarodowych Dni Henryka Mikołaja Góreckiego, corocznego festiwalu w Filharmonii Śląskiej.
Równocześnie od 2005 roku rozpoczęła współpracę z Akademią Muzyczną w Katowicach, gdzie obecnie uczy historii wokalnej literatury specjalistycznej.
Ukończyła studia podyplomowe w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach w zakresie „Public relations”, a swoją wiedzę wykorzystywała m.in. jako rzecznik prasowy kolejnych edycji Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej i Międzynarodowego Konkursu Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu. Interesuje się historią muzyki na Śląsku, czemu dała wyraz w publikacjach książkowych i okolicznościowych wydawnictwach: „Pół wieku Opery Śląskiej” – praca zbiorowa, „Adam Didur z Woli Sękowej” – praca zbiorowa, „Artyści rodem z Zagłębia” – praca zbiorowa, „60 lat Filharmonii Zabrzańskiej” – autor.
W latach 2018-2019 pełniła non profit funkcję wiceprezesa Fundacji Muzycznej Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga. Jest członkiem Krynickiego Towarzystwa Kulturalnego im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju, współpracuje ze Stowarzyszeniem Promocji Gry na Instrumentach Dętych Blaszanych „Żywieckie Suwakowanie”.
Za swoje działania otrzymała następujące nagrody i wyróżnienia: Srebrna Maska Śląskiego Teatru Tańca, Odznaka i tytuł „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, tytuł „Osobowość Kultury Sukcesu”, Nagroda Marszałka woj. Śląskiego w dziedzinie Kultury i nagrodę Prezydenta Miasta Katowice w dziedzinie Kultury..